Csaknem 4000 látogatót vonzott a 360 Design Budapest kiállítás

Kultúra

Csaknem 4000 látogatót vonzott a 360 Design Budapest regionális dizájnkiállítás; a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által negyedik alkalommal megrendezett esemény teltházas programokkal valósult meg.

A kiállításon október 17. és 22. között az Adria-palotában mintegy 200 tárgyat tekinthettek meg az érdeklődők, több mint 60 alkotó, köztük 14 régiós márka és 15 feltörekvő tehetség mutatkozott be – áll az MDÜ MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.

Mint kiemelik, teltház volt Rossana Orlandi programjain és az olasz prémium designmárkák panelbeszélgetésén, népszerűek voltak a Meet the Designer események és az exkluzív tárlatvezetések is.

A fokozott érdeklődést mutatja, hogy a helyszínre érkezők mellett több mint 700 ezer felhasználót ért el az esemény Facebook- és Instagram-csatornája az esemény hetében.

A közleményben Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját idézik, aki kiemelte: fontosnak tartják, hogy platformot biztosítsanak a találkozásra, mind a kreatívipari szereplők, mind az érdeklődők számára. A Magyar Divat & Design Ügynökség célja, hogy Budapest legyen ez a meghatározó találkozási pont, a kollaborációk ösztönzője, a divat és design régiós központja – tette hozzá.

Elmondta: az idei évben study tour keretében látták vendégül a régió szakújságíróit, a cseh Dolce Vita, az olasz Elle Decor és Interni Magazine és az amerikai FamilyStyle US újságíróit, akik a design mellett a Budapest által kínált élményekből is ízelítőt kaptak.

Az idén kibővült a kiállítás koncepciója, a formatervezők mellett, ipar- és képzőművészek, továbbá gyártók is megjelentek a kiállítótérben.
Bonta Gáspárral, a 360 Design Budapest kurátorával közös munka eredményeképp egy különleges installációs tér elevenedett meg az Adria-palotában.

Forintos-Szűcs Anitát, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettesét is idézik, aki kiemelte: az idei program sikerességéhez olyan szakmai partnerek járultak hozzá, mint például az Iparművészeti Múzeum, amely lehetővé tette, hogy a kiválasztott műtárgyakon keresztül megelevenedjen az európai művészeti mozgalmak sokszínűsége. Az Art Market Budapesttel az idén is közös szakmai nappal és kerekasztal-beszélgetéssel készültek.

Mint kiemelik, népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív célú programjai, amelyek teltházzal zajlottak.

A programsorozat kiemelt vendégeként Rossana Orlandi két programra várta az érdeklődőket: a design LAB curated by Rossana Orlandi keretében a gyártó-tervező párosok prezentációján megteltek az ülőhelyek, akárcsak a fiatal célközönségnek szánt Kreatív Párbeszéd alkalmával, ahol a világhírű kurátor több évtizedes szakmai tapasztalatairól mesélt.

Egy kerekasztal-beszélgetésen a kulturális örökség szerepéről a design területén osztotta meg tapasztalatait az 6AM:Glassworks egyik alapítója, a milánói NM3 design studio társalapítója, valamint a Dimore, Nilufar és a 6:AM értékesítési képviselője.

Az idén először különböző, partnerek által megvalósított kísérőprogramok csatlakoztak a design kiállításhoz.

A Független Iparművészeti Kortárs Szalon (FIKSZ) például hétvégi design vásárt rendezett, amelyen több mint 40 élvonalbeli hazai iparművész alkotásából vásárolhattak a látogatók, közvetlenül a művészektől. A Virág Judit Galéria szervezésében lehetőség nyílt a Zsolnay tárlat megtekintésére.

Az olasz tervezőpáros, Edoardo Pandolfo és Francesco Palu, a 6:AM Glassworks alapítóinak munkáit Magyarországon először mutatta be a Code Showroom a 360 Design Budapest keretében.

Az Art Market Budapest együttműködésével megvalósuló Inside Art/ Building on Art Hungary szakmai nap mellett egy további élményben lehetett részük a Budapesten közlekedőknek: a kettes villamos vonalán designvillamossal utazhattak az Art Market Budapest és a 360 Design Budapest helyszínei között.

A kiállítás záróvideója megtekinthető az MDDÜ YouTube csatornáján.

(MTI)